Alla inlägg under mars 2009

Av Mia - 14 mars 2009 19:47

...Eller hur??

Av Mia - 10 mars 2009 21:29

I lördags var min väninna Karin här med sina underbara barn Tilda och Hampus.

Hon lämnade deras katt här som har det vanliga kattnamnet "Fisen" ;-           ...ja eller hur..!!

Fisen har haft en jobbig helg, för nu bor hon också med en hane, Mizze på snart fem år visserligen kastrerad, men ändå. Är katter rasister?                    Får syn på en individ som ser likadan ut, ja den tycker man inte om...


När Nea pratar om "Fisen" kallar hon ibland katten för "Prutten", det är ju också en slags fis;- i alla fall något som kommer ut från samma ställe!!

Som vi skrattat åt detta!!

 Här ser du världens tjockaste röda katt, men lilla "Fisen" ser inte alls ut som denne, vilken tur!

Av Mia - 10 mars 2009 21:09

Suddig bild från mobilen

Ytterligare en suddig bild från mobilen, de små liven står inte still och ljuset var inte perfekt, men man ser de små godingarna. 

Av Mia - 6 mars 2009 21:40

Nea berättade att en dagiskompis fått en trollerilåda och han var så stolt för den, han kunde trolla.

Nea berättade sedan vad hon sagt till dagiskompisen:

- Bra, då kan du trolla bort **** ... och då blev **** ledsen??!!

Klart man blir ledsen om man kan trollas bort!

Men barn är underbara med sina kommentarer, så ärliga!

Av Mia - 4 mars 2009 18:41


Nea utfodrar tackorna med sin "rullebör" ...skottkärra på ren svenska;-)

Av Mia - 4 mars 2009 16:37

Fick dessa från min mamma, det är min goa lillebror Micke som lagt in gamla foton i sin dator...

Nostalgitripp, kolla in tapeten i bakgrunden... medaljongtapet!!


 

Och kolla här, passar lilla Maria från Chile!!
Mia
Av Mia - 2 mars 2009 19:53

 Inte vårt däck, men en punka är väl en punka?!


I morse när Peter skulle åka till jobb visade det sig att bilen han skulle ta hade punktering vänster fram...

Jag pumpade upp så mycket jag orkade tills Peter kom och bytte bil, däcket stod till fälgen, och jag pumpade upp till 2kg, på fotpump... !!

( Vi har börjat med stegräknare på jobb, men den gav inte utslag på alla tramp jag gjorde, hm hm)

Peter pumpade upp lite till och den höll sig till Ängelholm, får se vad som händer nu....och imorgon!!

Av Mia - 2 mars 2009 19:44

Har idag varit på utvecklingssamtal med Ante, herrejisses vilket möte, jag är såå stolt över hans resultat!! Heja vår goa Ante!!

Ovido - Quiz & Flashcards